לפני שנענה לשאלה מי צריך ניהול זהויות , נגדיר מהו המונח:
"ניהול זהויות" הוא מונח השאוב מלועזית (Identity Management), ומתייחס לצורך ארגוני ועסקי במנגנון לניהול ובקרה על משמשים במערכות המיחשוב בארגון.
אז מי בעצם צריך מערכת לניהול זהויות ? זו מיועדת לארגונים בינוניים ומעלה המורכבת ממאות משתמשים ויותר. מערכת לניהול זהויות מהווה כלי מרכזי לניהול ממוקד ויעיל של הרשאות המשתמשים לגישה למערכות המידע השונות. הטמעה יעילה של מערכת לניהול זהויות בארגון אף משפרת היבטים שונים במערכת, כדוגמת: אבטחת מידע, קישוריות בין מערכות, ניהול משאבי כ"א ועוד.
מחלקת ניהול הזהויות בקבוצת EDP מתמחה בביצוע פרויקטים לניהול זהויות. פרוייקט ניהול זהויות מתחיל בלימוד מבנה הארגון, כמות המשתמשים והיקפם, ומיפוי מערכות המידע וסוגיהם. בהמשך, מתבצע איפיון ותכנון מדוקדק של תהליך ניהול זהויות בהתאמה לארגון. המערכת מותקנת ע"י מומחי ה-IDM של EDP שאף אחראים על ההטמעה ועל מתן שירותי תמיכה ותחזוקה.
היבט מהותי של מערכת לניהול זהויות הוא האתגר הניהולי בארגונים בעלי כח אדם בהיקפים גדולים. ארגון המעסיק מספר גדול של עובדים נדרש להפעיל מערכת לניהול כוח אדם המטפלת בתהליכי גיוס ושחרור עובדים, קידום מקצועי, הדרכה, רווחה, הרשאות גישה למערכות, ועוד.
באמצעות מערכת IDM ניתן לבצע אוטומטיזציה של תהליכים הנוגעים לניהול המשאב האנושי בארגון. לדוגמה: כאשר עובד נקלט לעבודה ניתן לתת לו סיווג מקצועי/ארגוני, אשר ישקף באופן אוטומטי את סל ההרשאות שלו למערכות המידע בארגון. כאשר העובד יעזוב את הארגון, ניתן לבטל את כל ההרשאות שלו באופן ממוקד ומיידי. בנוסף, המערכת מאפשרת בניית חוקים אוטומטיים שונים המותאמים לתרחישים שונים הנוגעים למתן הרשאות למערכות מידע שונות.
על מאגר הזהויות הארגוני להיות מאוחסן בבסיס נתונים מרכזי מאובטח היטב. מומחי ה-IDM של EDP ממליצים כי הטיפול במערכת לניהול זהויות יופקד בידי גורמי המקצוע האמינים והמנוסים ביותר בארגון. מחלקת ה-IDM של EDP מספקת מענה מקיף ומקצועי למגוון הדרישות הארגונית בתחום ניהול הזהויות.
All Rights Reserved | EDP Group